Térszemle

Válasszon egy témakört az alábbi listából, majd kattintson annak a cikknek a címére, melyet el szeretne olvasni.

elképzelt otthonAki otthont (nem lakást, otthont!) keres magának, annak előbb azt tanácsolom, fejben tervezzen és álmodjon! Olyan pillanatot keressen, amikor zavartalanul lehet gondolataival, egy ellazult állapotban. Nem görcsösen, nem sietősen… Lehet, hogy már évekkel ezelőtt megálmodtuk egyszer, lehet, hogy folyóiratban láttunk már hasonlót… Valahol, a fejünkben létezik egy kép arról a térről, ahol élni szeretnénk. Nem alaprajz, nem négyzetméterek, hanem pillanatok, vakuképek, elképzelt élmények… Ez talán nagyon furcsának tűnik, de higgyük el, előbb gondolatban kell otthont tervezni. Aztán persze meg kell találni a legmegfelelőbbet. Ott van valahol az óriási kínálatban…



Alábbi cikk szerint a devizahitelesek közül sokan nem ismerik a segítő lehetőségeket. Várnak, intézményes megoldásokban bíznak, otthonukat pedig nem szívesen cserélnék kisebbre vagy albérletre...


http://lakasfokusz.postr.hu/tulelesre-jatszanak-a-devizahitelesek

Várnak,

mert hiszik, hogy olyan sokan vannak, nem kerülhetnek mindannyian utcára. Egyfajta védettséget jelenthet számukra az a tény, hogy problémájuk közös probléma. Várnak, mert sok a bizonytalanság. Várnak, mert kiszámíthatatlan, hogy amit lépnek, azt jól lépik-e meg. Ők már egyszer döntöttek, mikor devizahitelt választottak, és döntésükkel nehéz helyzetbe kerültek. És ők, ott, nem csak ingatlanról és hitelkonstrukcióról döntöttek, hanem otthonról, családról, jövőről. És nem jött be. És most inkább várnak, mert lehetőségeik, ha lehet, még szűkebbek. Sokan vannak, akik sokfelé tartoznak: munkahely felé, rokonok felé. Igyekeztek pénzzé tenni, amit lehet. A kezdeti pánik után talán most lelassult minden…

Bíznak.

Bíznak az államban, a bankintézetekben, felsőbb hatalmakban. Ott fent, tőlük igen-igen messze majd segítenek. Ők nagyok és erősek. Megígérték, hogy senkit sem hagynak pácban. 

Várnak, és bíznak, mert otthonukról van szó. OTTHONUKRÓL. Arról a helyről, mely a biztonságot kellene, hogy jelentse. A hely, ahová azért mennek haza, hogy pihenjenek. Ahová érzelmek, élmények kötik őket és családtagjaikat. Ahová gyermekek születettek, ahová fácskát ültettek. Aminek annyira örültek, hiszen minden olyan jól el volt tervezve: konyha, gyerekszoba, udvar, garázs… Ezek a tervek örömteli tervek voltak, ilyenkor szárnyal az elme… 

Adósságkezelő eszközök között tájékozódni már egészen más…

Laky J. Eszter

biztonság

A balesettel, bűncselekményekkel foglalkozó híradásokat igyekszem elkerülni, de valahogy a héten több alkalommal futottam bele ilyenekbe. A hírhez kapcsolódó kommenetek késztettek írásra, ugyanis fórumokon arról vitáztak, hogy adott környék, ahol a bűncselekmény történt, mennyire biztonságos. Nem rendőrségi statisztika alapján vitáztak, a környék szubjektív megítélése azonban nagyon szélsőséges volt.
Mitől tudhatjuk, hogy egy környék biztonságos?

költözésCsend van a szomszédban. Most még nagyobb csend, mint eddig. Bár eddig sem lehetett tudni, mikor vannak itthon, mert még az ajtó is halkan nyílt, és a lépcsőházban is többnyire beszélgetések nélkül közlekedtek. Egy-két hónapja mintha lett volna valami pakolódás, de az is szinte hang nélkül. Zárkózott család voltak, néhány udvarias jövetmenet-mondatot leszámítva nem kommunikáltunk. Arról sem volt fogalmunk, hogy költözni fognak. Pedig, mint kiderült, évek óta készültek rá, apránként. Elköszönés nélkül távoztak a szomszédból, holott tíz évig laktunk közvetlenül egymás mellett.
Hogyan költöznek az emberek?

A költözés is árulkodik az emberről.

kényelemA cégek a reklámokon keresztül a lehető legtöbb csatornán szeretnének bennünket arra ösztönözni, hogy termékeiket megvásároljuk. Kellemes vagy épp divatos zenével, megfelelően társított szöveggel, motiváló vagy épp lelkiismeretfordulást-keltő szlogenekkel, érzelmeinkre ható színekkel. Egyre gyakrabban találkozhatunk azzal a reklámpszichológiai fogással is, hogy a kényelem érzetét társítják a legkülönfélébb árucikkekhez. Mire alapoznak?

 

Pontosan arra az igényre, ami a legtöbb embernek nem adatik meg: a teljes kényelem, megfelelően, szépen kialakított otthon, ahol mindegy mit eszünk, zacskós terméket, vagy bélflórát segítő joghurtot, de jól vagyunk. Velünk, televíziót néző emberekkel próbálják elhitetni az érzést, hogy ha ilyet veszünk, azon túl, hogy maga a termék kielégíti gyomrunk igényeit, még a kényelem lehetőségét is megadja. Kényelmesen elhelyezkedünk, és már harapjuk (vagy éppen kanalazzuk) is.

Ezekben a reklámokban minden mindennel harmonizál, minden a kényelmet szolgálja. Világos, tágas, barátságos, otthonos. Azt érezhetjük: mi is szeretnék ilyet, mi is szeretnék így lehuppanni egy finomsággal, és elmajszolni, míg a gyerekeink a szomszéd gyerekekkel kergetőznek, vagy szófogadóan segítenek a terítésben. Mindenki mosolyog, mindenki nyugodt, kiegyensúlyozott. Mindenki jól érzi magát, mely köszönhető a terméknek, amit kezében tart, és természetesen annak a környezetnek, mely körülveszi.



Én mindenkinek kényelmes, életmódhoz igazodó otthont kívánok, ahol nem tévézni lesz kedvük, hanem főzni, gyermekeikkel kergetőzni, párjukkal beszélgetni, vagy épp lehuppanni egy csokit enni.

Laky J. Eszter

 

 

 

 

 

 

Alkategóriák

a világról és otthonunkról

feed-image rss

Weboldalunk cookie-kat használ.

Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. Információ

Rendben

Mik azok a cookiek?

A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.

Miért jók nekem?

Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.

Copyright © 2012 - 2019
Tuti Szoba. Minden jog fenntartva.

Kapcsolat ÁSZF Adatvédelem