Nem tudom figyelmen kívül hagyni, nem tudom nem kommentálni… Amerre járok, eladó házak, telkek. Többsége belvárosi, belváros-közeli, viszonylag jó kondíciókkal. De mégsem vonzóak. Már előző cikkemben írtam azokról a bakikról, amelyeket rendszerint elkövetnek a tulajdonosok, most viszont kicsit más szemszögből közelíteném meg az eladó ingatlanok sorsát.


Több úton is elérhetünk álmaink házához. Lessük az apróhirdetéseket, az árat, a leírást az újságban, vagy éppen ülünk az internet előtt, és böngészünk meghatározott, részletes keresések kínálatában. De az is lehet, hogy sétálunk nagyokat azon a környéken, ahol szeretnénk elképzelni a jövőnket, és próbálunk szemfülesek lenni, hátha találunk eladó házat. Valószínű, többet is találhatunk.

Én most a harmadik típusú otthonkereső fejével próbálok gondolkodni, azaz, szeretném valahol megpillantani séta közben saját leendő, imádott házamat. Nem a házat látom meg először! (És most nem fogok belépni, kívülről ítélek…)

1.Tábla: Az a bizonyos hirdetés, ami tudatja velem, hogy a ház eladó. Hol látom? Milyennek látom? Nagyon fontos, hogy a házon jól láthatóan, egyértelműen, esztétikusan jelenjen meg. Sajnos ritkán fordul elő. Pedig egy feliratnak is van pszichológiai üzenete. Hibák lehetnek:
- Ha két ház közötti kerítésen, vagy kapun van a tábla, először is meg kell keresnem, hogy melyik házhoz tartozik a kapu, és ezáltal a hirdetés maga. Szorosan egymás mellé épült házak esetében a házon legyen a hirdetés, hiszen nagyon kellemetlen, ha időbe telik, míg kiderül melyik ház eladó, vagy több alkalommal a szomszédból kell átirányítani az érdeklődőket. Többször tapasztaltam ilyet, hogy nem volt a felirat elhelyezése önmagában egyértelmű információ.
- A mai világban nem megoldhatatlan, hogy valahol kinyomtassuk a megfelelő méretű, betűvastagságú feliratot, ahelyett, hogy filctollal felrónánk egy darab papírra. Ne legyen gyűrött, ferde, piszkos, ezek szintén alapkövetelmények. Az egyszerű, esztétikus, ízléses felirat már önmagában is informál a tulajdonosról. Ha nem abban a házban élünk, amit árulunk, akkor is érdemes ellátogatni néha, hogy a feliratot nem bántották-e, nem törték-e félbe, vagy esetleg nem firkáltak-e rá.

- Nem kell sok információ, de a telefonszám mindenképpen legyen feltüntetve. Ha felsoroljuk az összes helyiséget négyzetméterre pontosan, és a ház felszereltségét a hirdetésen, akkor két dolog történhet:

  1. Egyik: bizonyos információkkal (pl. szobák száma) máris kizárunk néhány érdeklődőt, pedig lehet, hogy megtekintés után látna benne a szemlélő lehetőséget.
  2. Másik: azt gondolhatja az olvasó, hogy azért igyekeztek hosszasabb leírást feltüntetni a házon kívül, hogy a házba minél kevesebben akarjanak bemenni. Pedig a nagyszámok törvénye működik: Több látogató nagyobb esélyt jelenthet. (A telefonszám feltüntetése azért is jó, mert ha ott is áll a ház előtt az érdeklődő, lehet, hogy a telefonbeszélgetésből kiderülhet, hogy az ár, vagy a feltételek nem megfelelőek, és akkor nem megy be – elkerülve egy kínos találkát.)


2.Utcakép:

- Ha a ház oldalából gaz nő ki, a falevelek nincsenek összesöpörve, a ház fala és kapuja is koszos, elhanyagolt, akkor nem lesz kíváncsi senki arra, mi van belül. Az lesz a benyomás, hogy ez olyan „nemszeretem” ház. A lehúzott, koszos redőnyök, piszkos házfal nagyon riasztó. Ha egy nagynyomású mosót tudunk kölcsönözni, és lemossuk vele a falat, a kerítést, a redőnyt felhúzzuk, az ablakokat pedig lemossuk, máris egészen más benyomása van a szemlélőnek. Ugyanaz a ház – mégis más érzelemmel nézzük.
- Ha telket árulunk, legyen mindig lenyírva a fű, ne legyen halomban építési törmelék, szemét. Ha tehetjük, érdemes néhány bokorral jelezni a telekhatárokat, melyeket természetesen gondozunk is. Ha van rá mód, kerítsük körbe! Egy drótkerítéssel körbekerített telek jobban kiváltja azt az érzést, hogy abból egy otthon lehet. Megfoghatóbb élményt nyújt, ahová akár tervezni is lehet. A telek sarkába állított egy cserép idényvirággal máris fokozhatjuk a szemlélőben azt az érzést, ez a kis földrész meleg otthonná válhat.

3.Szomszédolás: A háznak, teleknek szomszédai is vannak. Ha tetszik, ha nem, házunkkal, telkünkkel együtt a szomszédainkat is áruljuk. Az ingatlan hirdetési idejére kicsit szedjük ráncba a szomszédok utcarészét is. Ha ők rendetlenek, vegyünk erőt magunkon, és előttük is seperjünk fel. A mi érdekünk.

4.Házkép:
Mit látunk a házból? Valahol udvart is, valahol csak házrészt. Ami látható, az a lehető legvonzóbb legyen. Sőt! Csalogató legyen! Ha üres házat árulunk, akkor is próbáljunk meg legalább az utcafronti ablakba függönyt tenni, esetleg virágot. Legyen rendezett, a fent már említett lehetőségeket kihasználva!

Aki otthont keres, azt az érzelmei vezetik. Olyan ingatlan után vágyik, ami álmaihoz, terveihez berendezhető, ahol jól fogja magát érezni. Higgyünk az első benyomás erejében, tegyük rendbe ingatlanunkat, mert lehet, hogy éppen kint sétál a leendő vevő! Sok sikert kívánok!

Laky J. Eszter

Kapcsolódó cikkek:

Az okos lakás

Akinek nem ingatlanja, ne vegye magára!

Előbb megálmodom…

A kiszáradt fás ház

Weboldalunk cookie-kat használ.

Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. Információ

Rendben

Mik azok a cookiek?

A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.

Miért jók nekem?

Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.

Copyright © 2012 - 2015
Tuti Szoba. Minden jog fenntartva.

Kapcsolat ÁSZF Adatvédelem